

Pokud připravujete web pro Vás, Vaši živnost nebo firmu, chcete z něj dostat co nejvíc a lehce Vás to děsí, protože tomu vůbec nerozumíte, pak jste tu správně.
toto je druhý krok…
skvěle, registrace se podařila. email s přístupovými údaji do školení k vám dorazí během několika minut. pokud nedorazil, podívejte se, prosím, do spamového adresáře nebo se nám ozvěte na info@tvorbawebu.org.
prozatím jsme pro vás připravili dole na této stránce dárek ve formě 99-ti vteřinového základu dalšího klíčového školení a nakonec jeden velký dárek, který nabízíme jenom na tomto místě. čtěte, prosím, dál…
7 nejčastějších pastí, které na vás čekají při tvorbě nového webu a jak se jim vynout
na této stránce dole – opět pro netechniky, kteří se ve webových technologiích nevyznají
Výběr adresy nového webu ovlivní množství návštěvníků, které vám budou google a seznam zdarma posílat po celou dobu jeho života.


čtěte dál…
Jak postavíte web, který budou milovat vaši návštěvníci, Google se Seznamem i Vaše peněženka? (opět pro netechniky)
Hlavně aby byl web dobře vypadal, byl levný a rychle hotový…
… to jsou nejčastější požadavky budoucích majitelů nového webu. Nejsou špatné, ale nestačí. Pokud byste takhle vybírali auto, skončíte s Trabantem.
co tu pro vás máme?
――――――――o――――――――
Nebojte, nebudeme Vás tu trápit nerdovskými výrazy, tento kurz je opravdu pro normální lidi, kteří webovým technologiím nerozumí. Přesto Vám ale vysvětlíme důležité technické vlastnosti, které moderní web musí splňovat tak, abyste jim rozuměli.
- Budete si umět vybrat dodavatele a poznáte, když není nabídka vývojářů optimální nebo fér.
- Dosáhnete i s málo penězi na web „první ligy“, ať stavíte jednostránkový miniweb nebo rozsáhlý firemní portál.
- Klíčové body vývoje budete mít pod kontrolou.

o――――――――
- složitost budoucích úprav webu a tím i cena, kterou budete za každou změnu platit,
- spolupráce webu s vyhledávači tak, abyste mohli dosáhnout na lepší místa ve výsledcích vyhledávání,
- rychlost načítání – aby návštěvníci neodcházeli a vyhledávače Vás nepenalizovali,
- odolnost proti útokům (ano, i Váš web bude napadán),
- archivace, složitost technické údržby a tím opět i její cena.
Následující text doporučuji brát jako kontrolní seznam parametrů, které Váš budoucí web musí splnit. Všechny se budou týkat čtyř kategorií, které vidíte na obrázku vlevo.
o――――――――
RYCHLOST načítání stránky je kritická
Rychlost načítání a zobrazení stránky jsou pro návštěvníky webu zásadní. Statistiky ukazují (například https://blog.kissmetrics.com/loading-time/), že 40% návštěvníků opustí web, pokud se stránka zobrazuje za déle, než 3 vteřiny nebo že každá vteřina zpoždění způsobí 7% snížení tzv. konverzí, tedy registrací, prodejů, …. Tyto fakta promítají vyhledávače do výsledků vyhledávání tím, že pomalé weby umísťují na horší místa.
Rychlost načítání stránky je ovlivněna mnoha faktory. Některé z nich jsou bohužel příliš technické, můžete o nich vědět ale je nutné se smířit s tím, že je nebudete umět vyhodnotit. Zde budete muset důvěřovat dodavateli. Patří mezi ně například dobrá optimalizace kódu, obrázků a videí. Pro Vás jsou důležité hlavně následující dvě podmínky.
NEZÁVISLOST NA HOSTINGOVÉ FIRMĚ – Váš web bude s téměř 100% pravděpodobností umístěn v počítači u jedné z takzvaných hostingových firem, které se na tuto činnost specializují. Rychlost hostingu, tedy výpočetní výkon, který bude Vašemu webu přidělen je, bohužel, parametr, který nelze přímo koupit a časem se mění. Je proto důležité, aby Váš web byl na hostingové firmě nezávislý a aby jej bylo možné přemístit k jiné kdykoli to bude potřeba.
SNADNÁ MOŽNOST VYUŽITÍ CDN – CDN (content delivery network) jsou sítě desítek až stovek serverů rozmístěných po celém světě, optimalizovaných na rychlost stahování. Až na výjimky je jejich použití placené. Weby je využívají k tomu, že na ně (zjednodušeně řešeno) zkopírují statické části svých stránek a uživatel, ať již je kdekoli na světě vždy stahuje Váš web z místního rychlého serveru. Pokud Vás napadá, že Vás nezajímají návštěvníci ze zahraničí, pak vězte, že například zaměstnanci zahraničních firem jsou do internetu často připojeni tak, že k Vašemu webu přistupují z místa jejich technologické centrály, tedy například z USA. I když ale použijete jen české uzly CDN, na rychlosti webu se to projeví. Je možné provozovat web bez CDN, ale vyždy by měla být možnost CDN využít, a to snadno a rychle. Váš dodavatel by neměl chtít velké poplatky za nastavení CDN, spuštění nebo vypnutí CDN.
SNADNÁ změna informací, tvorba nových článků a komentářů
TOHLE JE MOŽNÁ JEDEN Z NEJPODCEŇOVANĚJŠÍCH ASPEKTŮ PRÁCE S WEBEM. NÁVŠTĚVNÍCI I VYHLEDÁVAČE VELMI OCENÍ, KDYŽ BUDE WEB TAKZVANĚ ŽIVÝ.
Pokud srovnáme výsledky obdobných, webů, které se budou lišit jenom tím, že jeden je beze změn a na druhém občas přibude článek nebo komentář, pak bude bezpochyby vítězný ten druhý. A to o desítky pozic ve vyhledávačích. Pro návštěvníky je to také důležité. Dynamický web je pro ně místo, o které se vlastníci starají, jsou na něm aktuální informace. Komentáře od ostatních návštěvníků vnímají jako zájem, potvrzení toho, že jsou na webu, „kde to žije“. Web, který je stále stejný je „stará brožurka“.
Změny by tedy měly být snadné, rychlé a levné. Měly by dokonce být tak snadné, abyste je mohli udělat sami a tudíž zdarma. Moderní web by měl tuto možnost uživateli nabízet jak pomocí aplikací pro telefon a tablet, tak ve webovém prohlížeči a to zhruba stejně snadno, jako píšete článek v MS Wordu.
snadná změna vzhledu stránek
Vzhled každého webu se dříve nebo později, více či méně mění. Přibývají produkty, mění se fotografie, přibývají různé druhy informací. Mění se ceníky, dokumentace ke stažení a tak dále, a tak dále… Můžete také časem chtít web přebarvit nebo změnit vzhled některých prvků. Moderní weby Vám umožní „překreslit“ stánku přímo skládáním bloků a nastavením jejich parametrů, bez nutnosti znát kód. Menší změny by měl zvládnout i netechnický uživatel tak, aby nemusel platit dodavateli a čekat na výsledek.
nezávislost!
Tohle je něco jako pojištění. Možná se Vám to ze začátku nezdá zas tak důležité. Ale když přijdou problémy tak je to k nezaplacení. Váš web musí být nezávislý jak na hostingové firmě, kde je provozován, tak na vývojářské firmě, která jej vytvořila a udržuje. Koupili byste si auto, které Vám opraví jen jedna firma na světě?
Web musí být technologicky navržen tak, aby jej bylo možné přemístit téměř do libovolného hostingové centra. Za nás mohu říci, že v posledních 8 letech jsme naše weby stěhovali pětkrát. Někdy je to špatná podpora, jindy parametry hostingu, které jsou již zastaralé a jindy časté výpadky. Někdy je to tím, že Váš web roste, nabízí nové služby (třeba fórum nebo systém podpory) a potřebujete větší výkon.
RESPONZIVNÍ – vyhledávače upřednostní, uživatelé zůstanou, moderní systémy v tomto hodně pomohou, řadu věcí dělají atuomaticky
CMS vs. RUČNÍ VÝVOJ – JAKÝ CMS, mezinárodní vs. vyvinutý dodavatelem
NEZÁVISLOST NA DODAVATELI, SUPORTU, HOSTINGU, PROHLÍŽEČI
SEO
RYCHLOST + ODOLNOST PROTI ZÁTĚŽI (CACHING, CDN)
WIREFRAME ANALÝZA LOGICKY V PŘÍPADĚ, POKUD POUŽÍVÁTE WEBOVÉ TECHNOLOGIE, KTERÉ ZABETONUJÍ ŘEŠENÍ
NÍZKÁ CENA
appka v telefonu
ljlkjlkj
široká podpora teď i v budoucnosti
velká bezpečnost proti útokům
HTTPS
VÁŠ WEB BUDE ČELIT ÚTOKŮM KAŽDÝ DEN
MEZINÁRODNÍ SÍTĚ MONITORUJÍCÍ PROVOZ STOVEK TISÍCŮ WEBŮ + DALŠÍ VLASTNOSTI DO ROZUMNÝCH DETAILŮ
ŽIVOST
KOMENTÁŘE NÁVŠTĚVNÍKŮ
SNADNÉ ZMĚNY
NOVÉ ČLÁNKY, INFORMACE
FÓRA
seo
STRUKTURA KÓDU,
AUTOMATICKÁ SPOLUPRÁCE S VYHLEDÁVAČI
SEXAPPEAL
PODLE WEBU VÁS POTENCIÁLNÍ KLIENT ZAŘADÍ DO POTRAVNÍHO ŘETĚZCE VE VAŠEM OBORU
NEJČASTĚJŠÍ BS
analýza – wireframe
struktura daná technology, nikoli prodejci
vlastní cms